Cartice | Ultra stay base and top coat

Pár napja megvettem a Catrice Ultra stay alap- és fedőlakkját. Nagyon kíváncsi voltam, hogy az én körmeimen, amin amúgy MINDEN lakk megkopik már az első nap (jobb esetben csak kopik, és nem pattan meg), mire képesek.


Korábban nem igazán használtam ilyen lakkokat, hiszen tudom magamról, hogy számomra jelenleg nem különösebben fontos, hogy egy manikűr egy napnál tovább is életképes (esztétikus) maradjon a körmeimen. Viszont úgy gondoltam, egy próbát megér, és sosem tudhatom, (hogy ha beválik) mikor lesz szükségem arra, hogy bizony tartós(abb) maradjon a manikűröm.

A feladat a következő:

  • egy réteg alap, hagyni megszáradni
  • szín, hagyni megszáradni
  • fedőlakk, hagyni megszáradni

Nem bonyolult ez. Igazából különösebb türelem sem kell hozzá, hacsak nem olyan lakkot választunk, aminek bizony egy évezred kell, mire megszárad. Mert azt bizony nem tudom, hogy egy gyorsszárító fedőlakk és az ultra stay fedő mennyire kompatibilisek. :D


 alap                                           szín                                         fedő

A fedőlakk felvitele után kissé csalódott lettem. Mert oké, hogy tartós manit ígér, de nálam a gél hatáshoz egy végső, szép fényes réteg kell - ez a lakk az üvegén pedig csodás gél finist ígér.Viszont rá kellett jönnöm, hogy valószínűleg a színes lakk finise miatt nem tűnik kimondottan fényesnek, majd a legalján meglátjátok, hogy egy szimpla krémes lakkon (bár én egy félmattra kentem lejjebb) nagyon szép fényes lesz.

1. nap




Viszont úgy gondoltam, hogy nekem akkor is kell a szép fényes hatás, ezért kentem fel még egy réteg fedőlakkot. Így már sokkal jobban tetszett :D



Az első nap átesett egy mosogatáson, és kissé "megmártózott" forró olajban, de meg se kottyant neki (a bőröm mondjuk nem igazán értékelte :D).

2. nap




A második napon egyedül a mutatóujjam körmének legvégén kopott meg egy kissé, a többi hiányosság a bénaságomat hivatott megmutatni :D

3. nap





A harmadik napon már a fényessége is eléggé megtompult, és látszik, hogy minden körmöm végéről eltűnt a lakk, amivel "lezártam" az adott rétegeket. Persze ebből felülről semmi nem látszik, simán vállalható a lakkozás. Egy hajmosást kellett túlélnie. :D

4. nap



Sosem festem ki tövig a körmöm, de a negyedik napon már látszott egy kicsi egyenletes lenövés, viszont még mindig teljesen vállalható volt a manikűr, de én már nagyon untam :D

Sokakban felmerülhet, és bennem is felmerült a kérdés, miszerint a nyomdázást elkeni-e. A tapasztalatom az, hogy ha nagyon nagyon friss a nyomdázás, akkor valószínűleg egy minimálisan, de elkeni a mintát, viszont ha várunk vele kb fél - 1 percet, akkor már mehet rá a fedőlakk. Bár gondolom nyomdalakktól is függ, nálam a Moyra Nina került az alábbi manira.
És itt egyetlen réteg elég volt a csodás fényes hatáshoz, úgyhogybiztosan finis függő a dolog.




Magam sem gondoltam volna, hogy én bizony kibírok 4 (majdnem teljes :D) napot egyetlen manikűrrel. Kicsit azért büszke vagyok magamra, no meg a lakkokra is, mert szerintem nagyon jól teljesítettek. Jó, biztos van, akinek egyáltalán nem fog megkopni, és biztos lesz, akinek jobban (nem végzek fizikai munkát, de nem is csak pötyögök egy billentyűzeten egész nap, no és háztartást is vezetek) , valószínűleg sokat nyom a latba a körmünk állapota (is).

Összességében csak ajánlani tudom, ha rajtam kibírt 4 napot (minimum, tényleg csak azért mostam le, mert már untam és akartam valami újat...:D), akkor a nagy többségen is ki fog. Persze mindig lesznek kivételek, de az nem én vagyok jelen pillanatban. :D

Két dolog van viszont, ami kicsit zavar. Az egyik az alaplakk üvege, ami nem átlátszó. Az elején még tudni fogom, hogy kb. meddig van, de a sokadik használat után már valószínűleg nem fogom tudni kitalálni, de gondoltam arra, hogy majd oldalt egy függőleges sávban lekaparom (valamivel lemosom) a mázt az üvegről és akkor látni fogom...
A másik pedig, hogy azt vettem észre, néhol a fedőlakk hajlamos levegőt kapni, ami fogalmam sincs, hogyan történhet meg, de azért néha 1-1 légbubi elég zavaró tud lenni, viszont ez kb. 2-szer fordult elő, és mindig csak 1-1 körmömön. Úgyhogy nem tudom, mit csinálhattam, hogy bubis lett.

A Rossmannban vettem, a blokk szerint 1159,- darabja mindkettőnek, bár én 1590-re emlékeztem...

14 megjegyzés

  1. Nagyon szép a pink mani.De az utolsó mégszebb!!!!!
    Személy szerint ha tartós manira vágyom,szoktam használni a Seche Uv top coat-ot. 7 napig viselek így egy manikűrt,a végére valóban elég uncsi szokott már lenni,kisebb kopásokkal de simán hordhatóak.Legjobb benne,hogy lakklemosóval lejön,csak ugye uv lámpa kell a megkötéséhez.....
    Ár arányban elég drágának tartom a Catrice-t,szóval valószínűleg erre a készletre sem ruháznék be,mostanában nagy ívben kerülöm ezt a márkát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tény, hogy nem a legolcsóbb, de ha csak pár napnyi tartósságra van szüksége az embernek, és csak alkalomadtán, akkor teljesen elfogadható szerintem, mert elég sokáig elég - hiszen nem kell minden nap használni.
      Persze vannak különböző praktikák, amit pl te is írtál, az uv lámpás megoldás, de személy szerint én azt úgysem használnám ki, úgyhogy bőven elég az alap- és fedőlakk :)

      Törlés
    2. Hát nézőpont kérdése.A Cg base coat 1590ft a top coat 1690ft Nailland, és tuti bírja 4 napig,ha nem tovább :) Szóval ezen a ponton inkább CG-t vennék :)

      Törlés
    3. Így van :) Nézőpont kérdése. 10 perc alatt ott vagyok a Rossmannban, ahol megvehetem, és tudom, hogy már bevált, ergo nem kísérletezek feleslegesen. Kipróbálni biztosan ki fogok mást is, de ha erről tudom, hogy jó, akkor nem rendelek, és várok 4 napot mire ideér, ha épp abban a pillanatban szükséges :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik a nyomdás manikűr :) Megkérdezhetem, melyik CG lakk ez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Metro pollen-tin. :) Szeretem a színét, de kicsit bajlódni kell vele, mert felszedi az előző réteget, ésatöbbi, de a végeredményt imádom. :D

      Törlés
  3. Szépek ezek a manikűrök. (-: Én szeretem napokig viselni, ha sikerül alkotni valamit, ami tetszik is a végén. :D Ha a Rimmel Nail Nurse ápolót használom alapnak, fedőnek meg Sally Hansent vagy OPI Rapidry-t, azzal kibír 3-4 napot, az nekem teljesen jó. :D Ennél több nem is kell, mert azért meg is unom, meg le is nő. :D Szerintem vannak a Catrice-nak jó termékei, nemcsak körmös cuccok. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)
      Én általában naponta alkotok, de olykor olykor jól jön egy pár napot kibíró manikűr :)Eddig mmég nem igazán sikerült elérnem ezt semmivel, úgyhogy örülök, hogy kipróbáltam.
      Örülök, hogy neked van bevált módszered. Amiket felsoroltál termékeket, még nem próbáltam, de majd egyszer kipróbálom, a SH és OPI termékeit nagyon szeretem :)

      Törlés
  4. Ó, akkor ez nagyon tartós, nálam is hamar kezdenek kopni/pattogzani. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos van, akinek tovább is bírja, meg olyan is, akinek nem, szerintem is ez a 4 nap teljesen jó :)

      Törlés
  5. Ha nem keni el a nyomdát, az nekem már jó. Biztos megnézem ezt a fedőlakkot, ha elfogy a feltankolt itthoni csomó fedőlakkom :)
    Szép a sárga mani!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :)
      Szerencsére lelkiismeretfurdalás nélkül vehetek néha új fedőt, mert sosincs itthon feltankolva belőlük :D

      Törlés
  6. Azt nem is írtam, hogy azért nem veszek többet BTGN-t, mert nem átlátszó az üvege. Kimondhatatlanul idegesít, ha nem látom, mennyi van az üvegben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, eléggé zavaró, bár mivel alapról van szó, nem húzom fel magam, a fedőlakk már sokkal inkább zavaró lenne ilyen üvegben :D

      Törlés

Jöhet minden, hideg-meleg, de csak kulturáltan :) Igyekszem mindenki kommentjére válaszolni, de ne haragudj, ha mégsem jött össze :)

a teljes poszt érdekel

Instagram

ciskaságok. Theme by STS.